الگوریتم پنگوئن گوگل

ساخت وبلاگ

امکانات وب

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

 

الگوریتم پنگوئن اسم یکی دیگر از آنالیزکننده های سایت ها در پیکره ی شرکت گوگل است که در آوریل سال 2012 مشغول به کار شد. این الگوریتم به دلیل اثر گذاری مستقیم و آنالیز سریع سئو سایت ها جزو الگوریتم های زنده گوگل محسوب می گردد. هدف از انتشار الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه سایت هایی بود که با ترفند های غیرقانونی سئو سیاه “Black Hat SEO” در پی رسیدن به صفحه اول گوگل بودند.در حقیقت تمرکز اصلی پنگوئن گوگل بر شناسایی و حذف سایت هایی می باشد که از روش های ناپایداری مانند حجم بالای لینک سازی نامناسب و یا دستکاری کلمه های کلیدی بهره می برند و سعی در کسب جایگاه های اول نتایج را دارند.

اگرچه الگوریتم پنگوئن گوگل در نسخه های ابتدایی مانند فیلتری بود که گوگل تنها نتیجه های جستجوی کاربر را با یک بررسی سطحی از این فیلتر عبور می داد اما نهایتا در سال 2016 کمپانی گوگل اطلاعیه ی جهانی منتشر نمود مبنی بر اینکه، الگوریتم پنگوئن گوگل از این پس جزو، المان های مهم سئو برای رتبه بندی وبسایت ها به شمار خواهد آمد. پس از آن بود که الگوریتم پنگوئن گوگل در همان نسخه های اولیه ی خود توانست نتایج جست و جو انگلیسی را تا 3?1 درصد و زبان های آلمان و عربی را تا 3 درصد تغییر دهد.

هدف از ایجاد الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

  • یکی از موارد برای ارتقا رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل، داشتن لینک های فالو میباشد

این لینک ها که از تعامل دو طرفه با سایت های مختلف به دست می آید. عمده تمرکز الگوریتم پنگوئن بروی یافتن سایت هایی است که برای بهبود جایگاه خود از لینک های اسپم بهره برده اند و یا به دفعات زیاد و نامتعارفی کلمه ی کلیدی را در سایت تکرار نموده اند. الگوریتم پنگوئن به محض یافتن این قبیل سایت ها آنها را جریمه کرده و لیست نتایج گوگل بیرون می اندازند.
بهتر است بدانید لینک های اسپم به اندازه ی مسیر یکشبه پولدار شدن غیرواقعی و آسیب زننده است چرا که الگوریتم پنگوئن می گوید هیچ اعتبار و شهرت اجتماعی یک شبه و از راه و روش های قانونی بدست نمی آید، پس اگر شما به سایت خودتان یکباره و بدون پیش زمینه ی اجتماعی آمار بالایی از لینک های نامناسب و اسپم متصل کنید حتما باید انتظار بازجویی و جریمه ی الگوریتم پنگوئن را داشته باشید.

  • تلاش برای جلب توجه بوسیله ی تکرار بی هدف کلمه ی کلیدی

بعضی سایت ها دست به اقدامات نامتعارفی برای جلب توجه کاربر و رتبه گرفتن مانند بکاربردن مکرر و بی هدف کلمه های کلیدی در سایت ها می زنند که اصلا عواقب خوبی برای آنها ندارد می کنند. اینگونه اقدامات نه تنها موجب خشم پنگوئن گوگل از آنها می شود، بلکه اعتماد کاربر را هم نسبت به خودشان از دست می دهند.

از کجا بدانیم الگوریتم پنگوئن گوگل ما را جریمه کرده است یا خیر؟

تشخیص این که متوجه شوید توسط پنگوئن گوگل جریمه شده اید خیلی کار سختی نیست اگر متوجه شدید ترافیک ورودی به سایت شما پایین آمده است و یا سایت شما از نظر رتبه افت جایگاه داشته است یعنی شما توسط پنگوئن جریمه شده اید و برای رفع این محدودیت ها باید از یک متتخصص سئو راهنمایی بگیرید. کارشناس های سئو انار بدلیل مهارت و تجربه ای که در حوزه های الگوریتم های گوگل مثل گوگل پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار و … دارند به سادگی شرایط محتوا و اصول سئو را در سایت شما بهبود داده و خرابی ها را برطرف می کنند و هم به طور ویژه در مورد جریمه های الگوریتم پنگوئن کلیه ی لینک های سایت شما را بررسی کرده و پس از شناسایی لینک های اسپم و لینک های مشکل دار آنها را حذف کرده و سایت شما را پاک سازی می کنند.

الگوریتم پنگوئن گوگل...
ما را در سایت الگوریتم پنگوئن گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : serpent322 googlepenguinalgorithm بازدید : 384 تاريخ : چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت: 14:54